Tuesday, April 30, 2013

Anak Orang Mampu dan Anak Orang Kurang Mampu: Wakil Rakyat

Tuesday, April 30, 2013

Anak Orang Mampu dan Anak Orang Kurang Mampu: Wakil Rakyat
Damai dan salam sejahtera.
Di sini adalah peranan utama wakil rakyat yang mendapat majority undi di sesuatu kawasan. Pembangunan modal insan harus dilihat dari kawasan mereka sebelum sibuk pasal hal-hal negara dan dunia. Mereka harus peka kepayahan hidup anak-anak buah mereka.           
                Wakil rakyat harus mempunyai satu tabung bantuan pelajaran kepada mereka yang amat memerlukan terutama kepada mereka yang benar-benar mahu belajar. Yang benar-banar mahu membela nasib bangsa, agama dan negara. Sekurang-kurangnya dengan sedkit suntikan kewangan dari wakil rakyat mereka tidak perlu berlapar dengan beralaskan mee segera bagi menahan lapar. Sesuatu harus dilihat dari sudut yang berbeza seca lebih holistic. Anjakan paradigm para wakil rakyat kerana agenda pembanguan yang menjadi modal semasa pilihanraya harus diseimbangkan dengan perkembangan sahsiah dan modal insan anak-anak buah beliau.
                

0 comments:

WelcOmE

Welcome to my blog. Thanks for visiting and reading my blog of melanau. I am sorry for those who can not understand malay language but i will try to upgrade my blog to the other language.
 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates. Blog Templates created by Web Hosting