Wednesday, March 20, 2013

Pasukan Keselamatan Negara iii

Wednesday, March 20, 2013

Pasukan Keselamatan Negara iii
Damai dan semoga roh-roh pejuang negara ditempatkan bersama mereka yang “death in Stephen”.
                Rakyat negara ini berterima kasih kepada pasukan keselamatan baik pasukan Polis mahupun tentera, mereka telah menunjukkan kepada semua bahwa pasukan Keselamatan Negara adalah bertaraf dunia dan harus digeruni oleh orang luar.
                Namun, bukan seorang dua rakyat Malaysia yang persoalkan pengorbanan pasukan keselamatan negara yang bersengkang mata bertugas 24/7 365 ¼ hari. Mereka malah berkata tidak perlu berterima kasih kepada mereka malah langsung tidak menghargai pengobanan mereka.
                Tidak terkecuali admin SKKM yang seolah-olah menganggap jika Sabah dan Sarawak berkerajaan sendiri, kedua-dua negara ini tidak memerlukan pasukan keselamatan. Apakah sebenarnya yang ada dalam pemikiran beliau? Adakah beliau mahu pasukan bersenjata asing dengan mudah memasuki wilayah Sabah dan Sarawak. Adakah beliau mahu membentuk sebuah angkatan keselamatan gabunganan negeri-negeri Borneo? Tetapi ia tetap melibatkan pasukan dari Sabah dan Sarawak. Jika beliau berjaya membawa Sabah dan Sarawak keluar dari Malaysia, dengan mudah pihak asing akan menawan semula Sabah dan Sarawak dan kita akan kembali dijajah.
                Oleh yang demikian, walau sejah manapun perbezaan ideology politik kita, fahaman agama malah tarikh kemerdekaan kita, kita harus bersatu mempertahankan kemerdekaan kita. Bersdatu kita teguh bercerai kita roboh saudara dan saudari sekalian. Semoga kita kekal hidup dalam suasana aman dan damai.

0 comments:

WelcOmE

Welcome to my blog. Thanks for visiting and reading my blog of melanau. I am sorry for those who can not understand malay language but i will try to upgrade my blog to the other language.
 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates. Blog Templates created by Web Hosting