Monday, January 21, 2013

Teknologi

Monday, January 21, 2013

Teknologi
                Damai dan salam sejahtera kepada para pembaca sekalian.
                Teknologi berkembang dengan pantas. Cukup dan amat pantas pada hari ini. Dengan pelbagai gaya dalam semua bidang, teknologi adalah kehidupan.
                Sebagai fakta, teknologi banyak bermula dari Amerika. Tugas mudah ialah apabila Alexander Graham Bell mencipta telefon. Dari situ telah mengubah dunia teknologi. Dari hanya mendengar suara kepada text messages kepada berkongsi gambar kini kita boleh membuat panggilan video menatap wajah dan berbual mesra. Dari hanya satu panggilan suara dari bilik disebelah kini kita boleh membuat panggilan ke seluruh dunia dengan kos yang minima.
                Bermula dari Bell juga, perkembangan gelombang teknologi bermula. Dengan pengenalan Kod Mos kita bertukar-tukar berita. Melalui gelombang radio kita dapat menyampaikan pesan, bertukar berita malah melamar gadis pilihan kita melalui radio.
                Dari saiz sebesar batu bata, hari ini melalui inovasi tegar dan penuh creative kini telefon sudah tidak memerlukan wayar malah senipis kertas seringan kapas. Malah kesemua benda boleh dilakukan hanya dengan sebuah telefon bimbit. The smart phone. Segalanya ada di dalam sebuah te;efon pintar. Kita boleh memindah wang, menerima wang malah membeli kereta dan rumah boleh dilakukan dengan hanya sebuah telefon bimbit. Dasyat ek.

0 comments:

WelcOmE

Welcome to my blog. Thanks for visiting and reading my blog of melanau. I am sorry for those who can not understand malay language but i will try to upgrade my blog to the other language.
 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates. Blog Templates created by Web Hosting