Monday, January 21, 2013

Negaraku

Monday, January 21, 2013

Negaraku
Damai dan salam sejahtera kepada para pembaca yang budiman sekalian.
                Kita bertuah kerana kita dilahirkan di dalam sebuah negara yang aman dan damai. Pe,bagai cara dan formula telah direncanakan oleh para pemimpin yang kita pilih bagi memupuk, menjalin dan mempertahankan keharmonian negara kita. Sebagai penghargaan kepada mereka perwira negara, kita harus mempertahankan keharmonian ini. Keharmonian ini harus menjadi tali ikatan perpaduan kita berbilang bangsa dan agama.
                Namun pada hari ini, penularan budaya luar menjadi peluntur warna-warni perpaduan negara ini. Kita di sajikan dengan demontrasi jalanan ala “arab spring” bagi menuntut sesuatu yang telah ditentukan oleh majority rakyat melalui pilhanraya. Kerajaan tidak semestinya majority tetapi bairkan mereka memerintah untuk tempoh mandate lima tahun itu. kemudian, berperanglah dalam pilihanraya dan kita lihat siapa yang dapat majority undi dari para  pengundi. 
                Negara kita juga mempunyai rakyat yang berfikiran matang dan bijak untuk menilai antara perkara yang baik dan perkara yang tidak baik serta merugikan. Rakyat yang mengharga erti sebuah keamanan. Rakyat yang bernaung dibawah panji Yang Dipertuan Agong. Semoga keamanan ini di Negaraku kekal mekar sepanjang masa.

0 comments:

WelcOmE

Welcome to my blog. Thanks for visiting and reading my blog of melanau. I am sorry for those who can not understand malay language but i will try to upgrade my blog to the other language.
 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates. Blog Templates created by Web Hosting