Tuesday, September 18, 2012

innocence of Muslim

Tuesday, September 18, 2012
innocence of Muslim
 Damai dan salam sejahtera kepada  para pembaca yang budiman.
Hari ini perang psikologi antara dunia agama langit memuncak lagi. Di kata kan puak Yahudi Amerika menerbitkan sebuah filem antarabangsa yang menghina Agama Islam. Walaupun saya tidak menonton file mini saya rasa tidak perlu lah kerana nak buat apa nak tengol cerita yang menghina agama orang lain.
                Sebenarnya tidak perlulah kita menjadi ganas sehingga sangup membunuh sesame manusia. Ya , mereka menghina agama kita tetapi hukum menbunuh itu besar dosanya. Sedangkan Allah tidak mahu Nabi Musa membina Rumah-Nya kerana tangan Nabi Musa banyak membunuh dalam peperangan melainkan anaknyan Nabi Sulaiman yang dipilihnya. Di dalam Buku Kudus juga ada tertulis, tidak lah kamu yang memilih Aku tetapi Akulah yang memilih kamu.
                Setiap yang berlaku itu pastinya ada hikmah di sebaliknya. Jika kita bangkit mempertahankan agama kita adalah syahid atah Stephen dalam gelaran kristian. Kita menerima pahala syahid dalam mempertahankan agama kita. Namun, selain kita bertekak atau menjerit0jerit di jalanan da cara lain yang lebih baik kita lakukan. Sama seperti diceritakan, seorang itu selalu membuang najis di laluan Nabi Muhammad SAW tetapi Nabi tidak marah mahupun meneking orang itu tetapi Nabi melawat orang itu yang sakit kerana sifat Nabi yang baik hati. Baginda tidak pula memberi najis kepada orang itu tetapi mambalas orang itu dengan doa yang baik-baik. Bergitu juga dengan para Nabi kita. Mereka diseksa oleh Yahudi, Yahudi membunuh nabi mereka sendiri. Sehingga sanggup memanggal kepala Nabi Yahya Pembaptis itu. adakah Tuhan Allah membalas mereka dan menghancurkan mereka? Tidak. Allah juga memberi mereka watu untuk bertobat.
                Sedangkan Allah Tuhan kita mengampuunkan mereka yang bersalah kenapa tidak kita. Sedangkan Nabi mendoakan yang baik-baik kepada kita mengapa kita tidak? Kita harus bersatu hati berdoa dan bersolat hajat agar Tuhan Allah menujukkan kekuasaNya dengan menurunkan musibah kepada mereka yang menghina agamaNya. Itu lebih baik daripada kita membuang masa berteriak, berdemotrasi di jalanan. Bersatu kita di dalam doa agar kita sejahtera dan diberkati oleh Nya. Amen

0 comments:

WelcOmE

Welcome to my blog. Thanks for visiting and reading my blog of melanau. I am sorry for those who can not understand malay language but i will try to upgrade my blog to the other language.
 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates. Blog Templates created by Web Hosting