Friday, March 8, 2013

sama?

Friday, March 8, 2013
vPRU13: Penyandang VS Pembangkang iii
                Damai dan salam sejahtera kepada para pembaca sekalian. Bagi pengetahuan para pembaca sekalian, penulis tidak terlihat dengan mana-mana ahli politik, mana-mana parti politik malah buka penganalisis politik. Penulis hanya sebahagian daripada rakyat Malaysia yang menggunakan blooger.com untuk menulis apa yang tersirat di kepala batu kami.
                Namun adalah kerajaan dan pembangkang adalah sama atau mereka sebaliknya sepenuhnya?          
                Persoalan yang penulis bawa dari PRU13: Penyandang VS Pembangkang ii tentang perlaksanan manifesto yang  mereka war-warkan dalam kempen mereka. Sebenarnya baik di pihak kerajaan mahupun pembangkang, mereka sebenarnya melakukan perkara yang sama sahaja. Jika di katakana projek=projek kerajaan boleh menjejaskan kesihatan rakyat, pembangkang juga akan melkakukan perkara yang sama kerana jika hasil kerajaan meningkat maka, kerajaaan mampu untuk menaikkan gaji para pegawai mereka dan d=untuk diri mereka sendiri juga.
                Andai benar pembangkang mahu melaksanakan pemerintah Islam sepenuhnya, mereka seharusnya senang-senang mempengaruhi pengundi dengan berdakwah tetapi mereka juga mengikut aktiviti berkempen yang juga sama dilakukan oleh kaum Yahudibagi meraih undi. Benda yang sama sahaja jika kerajaan sekarang ditukar dengan kerajaan pembangkang.

0 comments:

WelcOmE

Welcome to my blog. Thanks for visiting and reading my blog of melanau. I am sorry for those who can not understand malay language but i will try to upgrade my blog to the other language.
 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates. Blog Templates created by Web Hosting