Thursday, February 14, 2013

Kerajaan vs Pembangkang

Thursday, February 14, 2013

Kerajaan vs Pembangkang
Damai dam salam sejahtera kepada para pembaca sekalian.
                Semakin dekat dengan PRU13 semakin banyak pula tuntutan dan isu-isu yang dibangkitkan oleh pelbagai pihak. Yang baik dan yang kurang baik. Terbaru, Ketua Pembangkang telah menaikkan royalty minyak kepada 30% kepada negeri-negeri pengeluar minyak. Wah, semakin terdesak juga mereka ini.
                Dalam masa yang sama, kerajaan juga terdesak dengan memberi jaminan BR1M 3.0, BR1M 4.0 dan seterusnya dengan kemungkinan nilai akan ditambah dengan syarat rakyat memberi mandate kepada kerajaan untuk menang dalam PRU13. Adakah ini ugutan?
                Kerajaan memperuntukan RM3bilion untuk BR1M 2.0 dan mungkin akan bertamnbah jika nilai bantuan itu ditambah. Tapi dengan syarat kerajaan yang sedia ada terus memerintah. Dengan peruntukan sebesar itu mampu membayar gaji kepada para penganggur.
                Manakala bagi pihak pembangkang pula mahu mengurangkan bilangan penjawat awam atas alasan mahu mengurangkan belanjawan jika mereka memerintah negara. 

0 comments:

WelcOmE

Welcome to my blog. Thanks for visiting and reading my blog of melanau. I am sorry for those who can not understand malay language but i will try to upgrade my blog to the other language.
 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates. Blog Templates created by Web Hosting