Thursday, November 15, 2012

Selamat Tahun Baru Hijrah

Thursday, November 15, 2012
damai dan salam sejahtera kepada para pembaca yang budiman sekalian.Selamat Tahun Baru Hijrah kepada rakan-rakan kita yang menyambut Tahun Baru Hijrah.
baru beberapa hari lepas kita merayakan Pesta Cahaya bersama-sama dengan masyarakat India, hari ini pula kita merayakan Tahun Baru Hijrah dalam Kalendar Lunar Islam. kita merayakan dengan pelbagai acara bagi memperingati peristiwa penghijrahan Nabi dari Kota Mekah ke Kota Madinah. bagaimana Baginda Nabi mengubah Kota Madinah yang menyambut kedatangan Baginda dengan tangan dan hati yang terbuka. nabi juga tidak pernah memaksa penduduk Madinah menganuti agama yang baginda syairkan. baginda memberi kebebasan beragama bagi penduduk Kota Madinah. dan pada hari ini berkat kesabaran Baginda Nabi. dan tidak pula mereka membangkitkan isu kebebasan beragama di sana selepas pemergian Baginda Nabi.
setiap pengajaran yang terkandung di dalam Buku Suci yang kita percaya kekudusannya, percayalah dan berjagalah kerana harri itu sudah semakin dekat.

0 comments:

WelcOmE

Welcome to my blog. Thanks for visiting and reading my blog of melanau. I am sorry for those who can not understand malay language but i will try to upgrade my blog to the other language.
 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates. Blog Templates created by Web Hosting