Thursday, October 4, 2012

pejabat pos mukah

Thursday, October 4, 2012

Pejabat Pos Mukah
                Damai dan salam sejahtera.
Baru-baru ini saya pergi ke Pejabat Pos Mukah untuk menggunakan perkhidmatan Pos Laju. Selain perkhidmatn Pos Laju, Pejabat Pos Mukah juga menempatkan Pusat Internet Desa dan kuaters pekerja di tingkat atas
                Selalunya rami pelanggan di Pejabat Pos tetapi hari tersebut “kurang” pula. Rupa-rupaya “computer Rosak”. Ini adalah masalah selalu dan sering berlaku kepada Pejabat Pos Mukah. Tidak hairan lah “pegawai-pegawai” seronok bersembang. Jadi saya Tanya perkhidmata pos ok ker? Jadi “pegawai” itu bertanya samada pos laju k epos manual. Saya jawab Pos Laju lah. Kalau pakai pos manual mungkin lapan bulan baru surat saya sampai kepada penerima. Jadi dengan rasa kerugian saya singgah di Pejabat Pos saya “tertegur” gambar Perdana Menteri. Saya sebut “TRANSFORMASI” dan seorang pelanggan perempuan bersama suaminya menoleh kearah saya. Mereka juga kecewa kerana “computer rosak”. Ini bukan masalah baru di Pejabat Pos Mukah tetapi dari dulu dah. Mungkin mereka masih menggunakan kabel lama lagi walaupun Kedai Telekom dan dua menara telekomunikasi berada betul-betul di belakang Pejabat Pos Mukah. Tetapi masalh “computer rosak” dan “line Internet bermasalah” sering ditampal di pintu masuk. Antara “penambahbaikkan” Pejabata Pos Mukah selepas penswataan ialah sekarang sedah menggunakan nombor giliran digital dan ruang dalam Pejabat Pos berhawa diingin selainn sebuah Van baru.
                Manakala Pusat Internet Desa pula ditutup kerana “Pekerja Telah Tamat Kontrak”. Pernah sekali saya dan adik saya mahu menggunakan perkhidmatan tersebut (masa masih di sekolah menengah), kami tidak berpeluang menggunakan computer kerana “pegawai” kerajaan yang menggunakannya. Daripada menunggu lama jadi saya ajak adik saya ke cyber café sahaja. “line intenet” lebih laju dan tidak perlu menunggu.
                Itu mungkin luahan kecil dari saya seorang. Belum yang lain itu. TRANSFORMASI.

0 comments:

WelcOmE

Welcome to my blog. Thanks for visiting and reading my blog of melanau. I am sorry for those who can not understand malay language but i will try to upgrade my blog to the other language.
 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates. Blog Templates created by Web Hosting