Sunday, April 21, 2013

PRU13 kejayaan dan harapan

Sunday, April 21, 2013

PRU13
Damai dan salam sejahtera.
Pilihanraya Umum ke-13 dilabelkan paling panas dalam sejarah negara. Seperti juga di beberapa buah negara lain yang juga secara kebetulan mengadakan pilihanraya yang besar pada 2013 menjadikan Malaysia menjadi tumpuan dunia. Para pelabur juga mahukan sebuah kerajaan yang mendapat sokongan kuat dari rakyat.
Tiada kerusi yang dimenangi tanpa bertanding pada kali ini. Peningkatan calon wanita dan Bebas juga sesuatu yang menarik pada PRU13 kali ini. Misi Perdana Menteri untuk kekal memerintah dilihat 50-50. Hal ini kerana kedua-dua belah pihak hampir menghadapi masalah yang sama. Antaranya ialah, manifesto pelanduk dua serupa disamping penyandang-penyandang kerusi mereka yang tidak dicalonkan semula dan bertanding sebagai calon Bebas menampakan keseimbangkan kecelaruan kedua-dua pihak. Namun bagi BN tiada masalah dalam penentuan kerusi yang mahu ditandingi berbanding P
akatan Rakyat.

0 comments:

WelcOmE

Welcome to my blog. Thanks for visiting and reading my blog of melanau. I am sorry for those who can not understand malay language but i will try to upgrade my blog to the other language.
 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates. Blog Templates created by Web Hosting