Monday, April 8, 2013

Pemikiran dan Stategi Pehin Sri CM

Monday, April 8, 2013

Pemikiran dan Stategi Pehin Sri CM
Damai dan salam sejahtera.
Walaupun KM Sarawak ini semakin tua namun pemikiran beliau amat muda. Citarasa beliau juga amat mengkagumkan kita semua.
so sweet
                Antara yang menarik perhatian penulis ialah bagaimana nasihat Pehin Sri kepada Dewan Perdagangan Cina Miri pada suatu ketika dahulu. Beliau menasihatkan mereka untuk membina “shopping complex” berbanding rumah kedai kerana menurut beliau golongan muda pada hari ini lebih gemar berada di dalam SC berbanding rumah kedai. Nampak? Walaupun para pedagang cina itu cina mereka tidak terfikir tentang golongan muda yang juga pada suatu hari nanti akan tua dan mempunyai anak dan memiliki wang untuk di belanjakan di dalam SC itu nanti.
                Selain itu, bagaimana hebatnya CM memikat wanita cantik dari Timur Tengah menggantikan Alahyarhamah Puan Sri Laila Taib sebagai wanita pertama Sarawak. Masih muda dan bertenaga. First Lady of Sarawak ini mencerminkan pemikiran muda dan segar dari Pehin Sri. 

0 comments:

WelcOmE

Welcome to my blog. Thanks for visiting and reading my blog of melanau. I am sorry for those who can not understand malay language but i will try to upgrade my blog to the other language.
 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates. Blog Templates created by Web Hosting