Tuesday, April 9, 2013

Manifesto BN dan PR

Tuesday, April 9, 2013

Manifesto BN dan PR
ntahlah
Damai dan salam sejahtera.
Penulis teruja dengan cara pembentangan kedua-dua pihak yang dilihat lebih merakyatkan ekonomi. Walaupun pdf dari BN hanya 32 muka surat berbanding PR dengan 38 muka surat,pdf adobe reader BN lebih padat dengan apa yang bakal mereka lakukan untuk rayat dalam masa lima tahun da yang telah mereka laksanakan.  Manakala, pdf adode reader dari PR pula banyak yang blank sahaja seolah-olah mereka mengejar masa untuk membuat manifesto tersebut.
                Apa yang penulis dapat rumuskan dari kedua-dua manifesto tersebut ialah kedua-dua pihak sebenarnya hanya meneruskan apa yang sedang dilaksanakan oleh kerajaan yang sedang memerintah sekarang. Bagi penulis, nilai matawang kita juga harus dilihat sebagai punca banyak barang meningkat. Nilai kita jauh dari nilai Dolar Brunei dan Dolar Singapura. Sepatutnya selepas kita membatalkan perjanjian antara Dolar Malaysia, Brunei dan Singapura, Ringgit sepatutnya lebih bernilai dari Dolar Brunei dan Singapura. Apabila ringgit kukuh maka, kita tidak akan membayar lebih untuk mendapatykan barangan yang dijual dalam matawang dolar.
                Banyak perkara yang sama dalam kedua-dua manifesto ini. Namun BN dilihat menyediakan manifesto ini dengan lebih teliti dan menarik berbanding manifesto PR yang tergesa-gesa dan hanya mencedok perkara yang sedang kerajaan sedia ada laksanakan. 

0 comments:

WelcOmE

Welcome to my blog. Thanks for visiting and reading my blog of melanau. I am sorry for those who can not understand malay language but i will try to upgrade my blog to the other language.
 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates. Blog Templates created by Web Hosting